10 ноември 2015 г.

Експеримент с кутия и тефтерче

Когато преди почти 4 години започнах да се занимавам с това хоби, едно от нещата, които най-много исках да правя бяха тефтерчетата. Още от дете съм влюбена в малките, цветни книжки, способни да приютят бележки за напомняне, телефонни номера (когато нямаше мобилни телефони, тези работи ги пишехме на хартия) и много други важни и не толкова важни неща. Откакто правя сама тефтерчета, общо взето спазвам собствената си представа за удобство - захванати със спирала листи, на редове или малки квадратчета, квадратна (около 15 на 15 см.) или правоъгълна (15 на 21 см.) форма, декорация от рамка с цветя или картинка, пак с цветя.

От няколко месеца обаче, ми се иска да пробвам нещо ново, нещо различно, нещо което не съм правила до сега. На първо място - да е тефтерче за дамска чанта, което да е в кутия. Кутия, каквато не съм правила - без капак, нещо като "джоб":




Естествено, на този етап приключих и с обичайната ми декорация от цветя, обемна и надигната, просто няма как да влезе в кутията:


Избрах една много сладка фея на Mo's Digital Pencil - Spring Fairy Aleta:


И ето тук е мястото на следващия експеримент - тефтерче без спирала, с шити коли от листи. Тефтерче, което повече да прилича на малка книжка, отколкото на ученическа тетрадка:




Не съм "открила топлата вода". Нета е пълен с информация за всичко, с информация за шиенето на книги и сглобяването на кутии. Аз самата най-много харесах тези клипове:



Принципът на сглобяване на кутията, видях тук (този клип е първата част, има още пет):

 

P. S. След като завърших тефтерчето и кутията, в главата ми се загнезди една мисъл, която не ми даваше мира: "Дали е възможно да си спестя ръчното шиене (много мразя)?". Е, не се стърпях и опитах на шевната машина: с игла за деним (дънков плат) и най-голямата разредка на шева, 10 листа минават без проблем :)


4 коментара:

  1. Ех, значиииии!!! Супер "Пуфффф" тефтерче за дамска чанта!!! :)

    ОтговорИзтриване
  2. =) Много е хубаво-чак ти иде да го пипнеш през монитора и да го обръщаш и разглеждаш =)

    ОтговорИзтриване
  3. Невероятно е, Вили! Както всичките твои произведения - просто изпипано до всеки малък детайл! Печата също е много сладичък. Поздравления!

    ОтговорИзтриване

01 09 10