21 февруари 2014 г.

Сватбен албум

Днес искам да ви покажа най-грандиозния проект, с който съм се захващала някога. Проект, който обмислях повече от два месеца и осъществявах повече от две седмици. И за да не се чудите, става дума за първия ми сватбен албум, който е наистина огромен в сравнение с досегашните ми творения. Размерът му е 30 на 30 сантиметра, като кориците дори са малко по-големи. Албум, който, освен, че трябва да събере много, много снимки, трябва и да не се разпадне напред във времето. Оказа се, че в декорацията на сватбата няма да има допълнителен цвят (както е модерно напоследък), а аз исках да направя албума сравнително монохромен, но не изцяло бяло-бежов. За щастие попаднах на едно блокче на Papermania в синьо-бялата гама, в което десените са съчетани помежду си, но не се повтарят. Предполагам, че това може да мине като препратка към американската традиция за нещо старо, нещо ново, нещо синьо...

Освен, че правя сватбен албум за първи път, в него и по него направих много неща за първи път, много неща, които въпреки дългото обмисляне се оказаха недостатъчно премислени и преценени, неща които се случваха в движение. А и след като го направих, го напарфюмирах (буквално)... друго е като се включи още едно сетиво, нали? Ето това е първият ми Сватбен албум:


За първи път оставам гръбче на "книга" напълно изчистено. След като започнах да обработвам снимките за публикацията видях, че съм забравила да сложа ъгълчета на гръбчето, за щастие албумът още беше при мен и веднага поправих грешката:


Първоначалната ми идея беше, албумът да е обвит в текстил, но за съжаление не намерих нищо подходящо, достатъчно плътно и релефно и се наложи да ползвам остатъци от тапетите ми в коридора. На предната корица (под тапета) поставих един слой вата, за да стане по обемна и мека. На този албум за първи път "лепнах" истинска фото рамка (за снимка 10 на 15 сантиметра), за първи път оцветих рамка с акрилна боя и златен прашец (оригиналния й цвят беше неподходящ), за първи път ших сърце от текстил:


За първи път правих цветя от текстил и за първи път оцветявах изкуствени листа със златен спрей:



Албумът съдържа 10 листа от мукава (20 страници), 10 разделителя с размер А4, на които също могат да се лепят снимки и 1 джоб. Мисля, че могат да се съберат поне 100 снимки с размер 10 на 15 сантиметра. Основата на албума е от мукава с дебелина 1,5 мм.


Няма да ви показвам подробно вътрешните страници, защото освен дантела и текстилни самозалепващи ленти, почти избегнах декорациите. Целта ми беше да оставя изчистени страниците, за да могат да изпъкнат снимките, а и да се съберат повече. Това е първата страница, където се вижда и къде е захваната спиралата:


Това е задната корица, на която поставих още едно джобче:


Когато замислях албумът, реших, че ще скрия спиралата. Умишлено не гледах никакви клипове в нета, за да накарам мозъкът ми да се размърда и да си измисля сама как да го направя. Другият път просто няма да си "играя" да подвивам лицевата хартия, а ще залепя цветна текстилна лента вместо подгъв. Най-интересно ми беше как да "завърша" края на албума, знаете, че той първи се протрива при много разгръщане. Е измислих си мой вариант:



Освен всичко, за което разказах, на страниците на албума намериха място и някои стихове, които от бързане пропуснах да снимам. Винаги ми е било ужасно трудно, на други хора да натрапвам собствения си вкус по отношение на поезията. В този случай, обаче бях подпомогната от поръчителката на албума. Стих на майка й - Меги Иванова (една прекрасна, много одухотворена дама), пред чийто очи булката е растяла и съзрявала, беше най-подходящото и романтично послание...


 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11 коментара:

  1. Вили, не като за първи първи път ще кажа: Прелестно е, това което си сътворила!

    ОтговорИзтриване
  2. Ууууу - ама много хубави тапети имаш у вас. На мен си ми приличаха на плат - сууупер! Аз не разбрах съвсем как си облякла спиралата на албума, но мисля че в най скоро време ще имам нужда от такъв акъл, защото ми се задава правене точно на такъв албум (е, може би малко по- малък), само дето ще да е в други цветове.

    Да ти кажа честно - в последно време като имам нужда от муза - доста често се отбивам при теб да позяпам с отворена уста и да почерпя вдъхновение. Направо е прекрасен този албум!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасен е Вили ! За първи ,за втори път ,без значение ...всичко което излиза от твоите ръце е прекрасно!

    ОтговорИзтриване
  4. Хем искам нещо да напиша, хем съм не само безглаголна, ами и безсловесна! Кефя се!

    ОтговорИзтриване
  5. Ехаааааааааааа :) Останах без думи :)
    СТРАХОТЕН АЛБУМ :)

    ОтговорИзтриване
  6. Истинско вълшебство, истински майстор, независимо дали го правиш за първи или сетен път винаги е прекрасно :)

    ОтговорИзтриване
  7. Защо ми е толкова хубаво,като ти идвам така виртуално на гости...Днес останах почти целия ден,насладих се на воля,преди да ти пиша.Прекрасно е всичко,което излиза от ръцете ти,с усмивка и сърце,правиш Шедьоври! Усет за красиво и съвършено,може да има само един истински Творец ,който е с душата на Художник! Удоволствието бе мое,благодаря!

    ОтговорИзтриване
  8. Eeeто значи за какво са били тези сини хартии :) Знаех си аз, че нещо много много красиво е на път да се роди, но въпреки предвкусването, пак сервираш гала вечеря. Наистина е прекрасен, Вили. Моите адмирации :)ххх

    ОтговорИзтриване
  9. Наистина грандиозен проект! Прелестен албум. Каквото и друго да кажа, ще е малко! Браво.

    ОтговорИзтриване
  10. Вили, поредната доза адмирации и от мен! Ти си творец в най- най - пълния смисъл на думата! И ако всичко в този албум ти е за първи път, то представям си в последващите какво ще става... Дерзай, мастер!

    ОтговорИзтриване
  11. За пореден път ме оставяш очарована от твой прелестно изработен проект, Вили!

    ОтговорИзтриване

01 09 10