20 август 2012 г.

Фотоваканция

На няколко пъти в предни публикации съм споменавала, че много обичам да пътувам. Запознаването с други култури, опитването на чужди кухни и попиването на другостранни атмосфери са някои от нещата, които ме привличат неудържимо. Въпреки това има едно място в България, където винаги се връщам с огромно удоволствие, всеки път преоткривам, всеки път съм омагьосана. Това прекрасно място са Родопите. Общо взето не повтаряме градчетата, в които отсядаме през различните години, но очарованието навсякъде е едно и също.

Не зная дали от чистия въздух, от по-голямата близост до слънцето или от нещо друго, но такива цветове и контраст рядко ми се случва да видя на друго място:


Дори и когато слънцето се е скрило зад облаците, цветовете пак са красиви:


Когато преди години видях язовир Доспат за първи път, реших, че всеки момент ще се покажат и динозаврите. Тук времето напълно е спряло. Толкова мнооого вода, в комбинация с огромните борове ... приказно. Ето го цялото великолепие:



Пасторалните гледки в Родопите са нещо обичайно, но много очарователно:


А тази снимка ми е любимата. Никъде другаде не съм виждала толкова много нюанси на жълтото и зеленото на едно място, а съм ходила и в Алпите през лятото:


Написах тази публикация, водена от порива да покажа, че лятото не е само море и пясък, а в нашата страна има и много други прекрасни места, носещи релакс и отмора. Надявам се, да съм ви извадила поне за малко от напрегнатото ежедневие и да съм ви пренесла в един друг свят - този на мистериозните, величествени планини.

10 коментара:

  1. Много освежаваща публикация, за която ти благодаря!

    И аз обичам да пътувам, макар по-често да го правя чрез чуждите снимки. Но определено действа много отморяващо и обогатяващо.

    Лека седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Вили, още като видях анонса ти в темата и ми трепна сърцето! Веднага разпознах моята планина (аз съм от Смолян) и с нетърпение разгледах публикацията ти! Благодаря ти много, че ме разходи дотам! Усетих аромата на сеното, чух гальовния говор на родопчани...абе все едно си бях вкъщи... поне за малко...

    ОтговорИзтриване
  3. Много красиво! Стана ми зелено и прохладно! Благодаря, че ме разходи до Родопите!

    ОтговорИзтриване
  4. Еха! Чудни снимки! И аз съм половин родопчанка ( Смолян) , и аз обичам тази планина!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ти за споделените снимки, поне за малко мислено се пренесох там. И аз обожавам Родопите - за мен тази планина е жива, някак тайнствена и пълна с енергия. Зареждам се безумно когато съм наоколо, но уви тази година май ще бъда лишена от удоволствието да я посетя.

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна публикация! Обожавам планината(като събирателно:) ), а Родопа е една от любимите ми!!! Имам чувството, че пъпът ми е хвърлен там(което ме подсеща, че този уикенд хвърлихме най-после пъпчето на щерката на седемте рилски езера!) и че ще живея някой ден там! Всяка планина е със своето очарование, но Родопа ми е най на сърце! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  7. Красота! Някои от снимките са направо като картички :)

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесни снимки! Наистина има прекрасни кътчета в България!Благодаря ти за виртуалната разходка!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни снимки и места:)))Със сигурност е ваканцията ви е била чудесна:))) България има невероятна природа и приказни кътчета:)

    ОтговорИзтриване
  10. Вили, снимките са уникални, също като красивите места, които ни показваш.
    И аз обожавам планините, а Родопите ми е любимата планина в България. Някак земна, ..човешка.. пасторална..
    Такава магия показват снимките ти..и любов към тези места.
    За кратко успях да усетя полъха на високите борове..
    Аз самата приключих за тази година с морето, но следващата ми планирана "почивка" е тъкмо в Родопите..

    ОтговорИзтриване

01 09 10